be the first one to know.

miercuri, 12 ianuarie 2011

sparkling p*le'n cur cu colti!

oooooooooook! deci incepand din 2009 lumea a luat-o razna cu vampirii. serios. scrie pe google "vampiri" si-ti apar miiiiliiiiiioane de pagini, printre care cele mai accesate [evident] "toilet" [twilight], "true blood" [la asta n-am nimic de spus de rau, pt ca nu ma uit la fuckin seriale]si "diarea vampirilor" [vampire diaries].

inainte de chestiile astea tot ce gaseai despre vampiri [ma refer la carti] era "dracula" a lui stoker, vampirii lui ana orez si colectia "vampirii sudului" [doar primele 4 carti] a lui harris[sub denumirea noua "true blood"].
pe dracula,inca n-am pus mana. vampirii lui orez nu m-au interesat prea mult, dar mi-au placut filmele, iar vampirii sudului mi-a intrat la suflet.
de ce?
pt ca, desi a bagat cam prea multe creaturi pe acolo, a avut imaginatia de a scrie cartile alea fara sa se inspire din altele [cel putin nu considerabil]. astea 4, le-am citit prin vara anului 2007, daca nu ma insel.
in septembrie 2008, am dat peste twilight. am citit cartea, era draguta, dar se asemana muuuuuuult prea tare cu prima carte a lui harris. am recomandat cartea, dar deh toti m-au luat peste picior. ok. no problemo. la cam o luna jumate, innebuneam daca mai auzeam un bella sau un edward. toata lumea era twilight sus si twilight jos. de ziua mea am primit prima carte de 2 ori [eu o aveam deja], iar asta insemna ca am deja 3 carti de rahat, toate la fel. nu-i nimic. le-am dat. am citit si urmatoarele 2 carti. actiune? same as harris. ok, wierd.
peste noapte apar vreo 8 colectii de carti cu vampiri. din nou, ciudat.
iau 2 carti din colectia "casa noptii". stiati ca vampirii se transforma daca un vampir adult ridica o mana, bolboroseste ceva pe latina [cred], tu lesini si-ti apare o luna in frunte? nu? nu stiati? ei bine, nici eu nu stiam. bun. crap. next.
jurnalul vampirilor. dragute cartile, pana a aparut serialul[sau care e primu, iar nu stiu. ] avea noima si inventia cu inelul, nu era noul twilight si nici urma de ana orez, harris sau altcineva in carti. [din nou, imi dau cu parerea, desi n-am mai vrut sa citesc altele]

de ce am inceput acest post?
pt ca aseara citeam a 3a carte din jurnalul vampirilor, care a avut o actiune tare draguta, pana la punctul culminant. cred ca am citit ultimile 10 pagini de 2-3 ori, pt ca nu intelegeam ce pula mea se intampla. am ramas cu un gust amar, pt ca speram ca aceasta colectie, nu va da in kitsch ca celalalte, but i was wrong.so fuckin wrong.
si nu stiu, de ce simt in urina ca in cartea a 4a, elena se intoarce din morti.

cred ca secolul asta se va numii "secolul vampirilor" pt ca toata lumea e in stare sa scrie ceva despre vampiri, sa se inspire din toilet si restu.
adevaru e ca, tre sa le dai oamenilor ce-ti cer. iar ca sa faci bani din asta, tre sa le dai ce-ti cer. pacat ca originalitatea piere incet, incet, incet...

13 comentarii:

Loretta spunea...

Vreau sa dau 'like' :)))

Deiutza spunea...

Sa nu uitam de cartile lui Anne Rice. Din nou, actiune ok, dar cand au facut filmele a iesit o tocanita de volume...

SpiritNightwing spunea...

Da, sunt total de acord cu tine. Toată nebunia asta se duce mult prea departe şi deja devine enervant. Până să apară curentul asta cu bampiri, tot conceptul avea farmecul de a fi mai... underground. Acu s-a dus dracu tot...

Lara D'art [cocoara larisa andreea] spunea...

deiutza: ana orez, e anne rice. n-amcitit cartile pt ca n-aveam rabdare, mai ales dupa ce-am vazut filmele.

Deiutza spunea...

@ Lara... La faza aia a fost prea subtila :))

Lara D'art [cocoara larisa andreea] spunea...

nu chiar:)))

Amanta ta spunea...

o sa te bantuiasca vampirii

Lara D'art [cocoara larisa andreea] spunea...

da da:)) aia ce sclipesc:))

mniezo spunea...

pune mana si citeste anne riceurile. cel putin interviul, povestea hotului de trupuri si diavolul memnoch sunt foarte bune si not in a crappy twilight way. de fapt, cam singurele carti adevarate despre vampiri care sa fie totusi beletristica si nu studiu de caz (sic!) sunt cele de anne rice. the rest is shite, and i've read them all.

Laurie.Ind spunea...

de acord, se scriu prea multe chestii PROASTE pe subiectul asta.. dar.. se scriu si carti bune. daca esti curioasa sa incerci, iti recomand didn tot sufletul seria 'Vampire Academy' a lui Richelle Mead. ideea e foarte originala, nu am mai intalnit pana acum in nicio carte conceptele si 'rasele' pe care le foloseste ea.. si sunt logice, nu ca in 'House of Night'. personajele sunt foarte bine construite, individualizate, si chiar ajungi sa prinzi drag de ele. sunt 6 carti in total, iar recomandarea mea ar fi sa le citesti in engleza, pentru ca traducerile sunt de rahat. limbajul folosit de autoare e foarte usor si nu pune probleme. chiar sunt carti bune, fata de alte rahaturi care continua sa apara.

Lara D'art [cocoara larisa andreea] spunea...

@laurie:
draga mea,mi-e frica sa mai pun mana pe o carte cu si despre vampiri.
o sa raman la charlaine harris a mea. si o sa-l citesc pe dracula.
si probabil o sa pun manuta si pe ana orez.

mi s-a acrit cu coiuri noi de vampiri.

Lara D'art [cocoara larisa andreea] spunea...

soiuri*
dar cred ca si cu "c" era ok.

Laurie.Ind spunea...

te inteleg, dupa atatea rahaturi e normal sa nu mai vrei sa auzi :P
cat despre Anne Rice.. merita toata atentia. nu sunt carti pentru copilasi idioti. tipa scrie bine, face arta.